عسل گون نهاوند چیست و چه خواصی دارد؟

Wiki Article

عسل گون گز خواص متعددی در ارتباط باسیستم استخوانی، سیستم عصبی، و سیستم گوارشی دارد ولی اصل شهرت و کاربرد آن به دلیل خواص معجزه آسای آن در پیشگیری و درمان بیماریهای استخوانی است. عسل گون به دلیل اینکه حاوی قندهای پروبیوتیک، باکتری های پروبیوتیک و ترکیبات ضد التهابی است می تواند برای افرادی که از مشکلات روده رنج می برند، یک گزینه عالی باشد. در قدیم الایام یعنی در دوره ی مصر باستان، یونان، روم، آشور و چینی ها از ماده ی غذایی عسل با هدف درمان بیماری های روده و زخم های پوستی بهره می گرفتند. عسل گون در بیماری های کلیوی هم موثر است. بنابراین یک راه حل مناسب درمان سرماخوردگی با عسل است. در استفاده از این ترکیب باید با متخصص طب سنتی مشورت نمود. در طب سنتی از جوشانده پوست درخت گزانگبین برای بندآوردن اسهال و اسهال خونی استفاده میشود. به طوری که در طب سنتی برای این منظور از عسل گون کمک می گیرند. همچنین می توانید زعفران را به صورت مکمل خریداری کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. عسل گون به خواب راحت کمک می کند بدان معنا که سبب افزایش آرامش در فرد می شود و ترشح هورمون انسولین در بدن را تعدیل می بخشد.


عسل گون برای سینوزیت

وجود آنتیاکسیدانهای فعال در این ماده به سیستم ایمنی بدن فرد نیز کمک کرده و از آن پشتیبانی میکند. پراکسید هیدروژن نیز دستگاه گوارش را میکروبزدایی کرده و اینگونه موجب بهبود عملکرد میشود. شما می توانید یک لیموی تازه را نصف کرده و داخل یک لیوان آب ولرم جوشیده بچکانید و به آن یک قاشق عسل خام اضافه کنید و نوش جان کنید. اضافه کردن عسل ریحان به رژیم غذایی در درمان بسیاری از مشکلات معده و دستگاه گوارش موثر است. در سال های دیرین، این درخت را به صورت هبه و پیشکش به پادشاهان اهدا می کردند. از خواص دیگر عسل گون می توان به درمان درد معده، زخم های چشم، درد کلیه و مثانه و… در فصل سرما معمولا پوست دچار خشکی می شود، برای رفع مشکل خشکی پوست می توان از این ماسک استفاده کرد، این ماسک باعث آبرسانی به پوست می شود لطافت و نرمی را به پوست باز می گرداند و پوست را شفاف می کند و نیز دارای قدرت قوی پاکسازی پوست می باشد. می شود. استفاده از عسل گون در این ایام از سال، یک راه حل مناسب برای رفع خشونت سینه و حنجره است که بسیار توصیه می شود. همچنین برای رفع لکههای پوستی هم مفید است.


خواص عسل گون

عسل گون حاوی آهن است و برای پیشگیری از بروز کمخونی هم بسیار مفید است. کتیرا برای درمان عفونت دندان و لثه مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از محصولات گیاه گون، کتیرا می باشد. به دلیل وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در عسل گون، میتوان آن را یک ماده ضد سرطان و ضد تومور دانست. به دلیل این خاصیت عسل گیاه گون افرادی که فشار خون پایینی دارند بهتر است از این عسل استفاده نکنند. با بررسی انواع عسل و خواص آن میتوان دریافت که عسل بابونه به دلیل برخورداری از خواص آرام بخشی و کمک به کاهش استرس، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. افرادی که با اصلاح رژیم غذایی خود قصد دارند برای درمان کم خونی شان اقدام کنند، بهتر است مصرف این عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهند. عسل گون هم مانند هر عسل دیگری در صورت مصرف دوز بالای آن ممکن است خطراتی را برای هر فردی ایجاد کند، پس بهتر است در مصرف آن اعتدال کنید و در حد نیاز بدن مورد مصرف قرار بگیرد. همچنین بیشتر عسل ها مثل عسل گون که برای افراد دیابتی مناسب است در مقایسه با شکر، قند خون را به میزان کمتری بالا می برند و از این رو وقتی از عسل به جای شکر استفاده می کنیم معمولا در مقیاس وزنی عسل کمتری مصرف می کنیم.


عسل گون برای تقویت جنسی

عسل طبیعی و عسل تغذیه ای توسط زنبور به دست می آید اما عسل تقلبی توسط انسان و از ترکیب گلوکز یا آب و شکر تولید شده که خاصیتی نداشته و برای بدن انسان نیز مضرر می باشد. اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت بطور تقریبی بیش از 70 درصد از گیاه گشنیز باشد، این شانس که زنبور فقط شهد آن گل را جمعآوری کند افزایش یافته و در نتیجه عسل تولید شده در این شرایط را عسل تک گل گشنیز مینامند. عسل گون همچنین برای تامین سلامت قلب و ایمنی بدن، هم استفاده میشود؛ سرشار از عسل گون آنتی اکسیدان است، در نتیجه میتواند رادیکال های آزاد بدن را دفع کند. پس از تبدیل به گلیکوژن، گلوکز در خون کاهش مییابد و در نتیجه موجب میشود که میزان قند خون روند افزایشی نداشته باشد. در واقع عسل موجب می­شود که میزان کلسترول منفی کاهش یابد و با این عمل تنها چربی مثبت در بدن باقی بماند. ​This a rt᠎icle w as done ​wi th GSA ​Cont en᠎t ᠎Ge​ne᠎rator DEMO.

Report this wiki page